פסטרמה הודו על גחלים יחיעם

יצרנית הנקניקים והפסטרמות קיבלה את תקן המזון המחמיר אחרי שנמצאה עומדת בהצטיינות בתנאים לניהול מערכת איכות ובטיחות מזון, הכוללת תנאים לתשתיות ייצור מזון מיוחדות

יצרנית הנקניקים והפסטרמות "מעדני יחיעם" קיבלה את תקן ניהול מערכות בטיחות המזון BRC. Global Standard for Food Saftey – המוכר כתקן BRCנחשב למחמיר במיוחד בתחום אבטחת איכות המזון ומעט מאוד מפעלים זכאים לקבלו והוא דורש תהליכי עבודה, פיקוח, ניקיון ותחזוקה גבוהים במיוחד.  התקן אומץ על ידי רשתות השיווק המובילות באירופה ובארה"ב ואף הפך לדרישה בסיסית עבור יצואני תוצרת חקלאית ומזון המייצאים את מוצריהם לאירופה וארה"ב. התקן מכיל דרישות לניהול מערכת איכות ומערכת בטיחות מזון, ובנוסף מכיל דרישות מפורטות לתשתיות הנדרשות בענף ייצור המזון.התקן הוטמע ביעילות בכל תהליכי הייצור ובקרת האיכות של "מעדני יחיעם", לאחר שעמדה בו בהצלחה יתרה.

לדברי יוחאי נאמן, מנכ"ל "מעדני יחיעם": "רשתות השיווק הגדולות מחד והצרכנים הפרטיים מאידך, דורשות מספקי התוצרת והמוצר ניהול מערכות איכות ובטיחות, שהינן קפדניות ביותר בתחום המזון. זוהי דרישה חוזית ברוב המקרים. הכרה של מעדני יחיעם בהתאמת מערכות ניהול איכות ובטיחות מזון, מוכיחה שהחברה נוקטת באמצעים הנדרשים בכדי לממש את מחויבותה לאיכות ובטיחות מוצריה".

2/…

 

תקן BRC הנו כאמור תנאי לחדירה לרשתות השיווק באירופה וארה"ב. יחיעם הינה היצואנית המובילה של מעדני בשר מישראל לארה"ב ולאירופה. בשנת 2012 ייצאה החברה פסטרמות בכ- 25 מליון ₪ לשווקים באירופה ובארה"ב.

לפני כשנה רכשה יחיעם חברה לייצור מעדני בשר בארצות הברית. החברה הנרכשת, אייבלס אנד היימן, הינה מותג מוכר ויצרנית וותיקה עם הסטוריה של כ- 60 שנה בשוק הנקניקיות, הנקניקים ומוצרי המעדנייה הכשרים. כל מוצרי החברה מיוצרים מ- 100% בשר בקר. על לקוחותיה נמנות רשתות השיווק המובילות
כגון :
COSTCO, SHOPRITE, STOP AND SHOP, PATHMARK וכו'.

 

בימים אלה משלימה יחיעם הליך מיתוג מחדש, במסגרתו עדכנה החברה את הלוגו שלה, רעננה את נראות המוצרים, חוזקו ערכי הליבה של החברה כנקניק בוטיק ונוצרה שפה חדשה ומבדלת. היקף המכירות של מעדני יחיעם גדל בשנת 2012 בכ- 7% לעומת 2011. במהלך 2011/2 הושקו מספר מוצרים חדשניים בהם קטגוריית נקניקיות ופסטרמות 100% טבעיות. סדרת מוצרי "דק דק", תחום בו יחיעם היתה החלוצה בשוק, הורחב בשנה החולפת במספר מוצרים חדשים. פעילות היצוא של החברה, בעיקר למדינות ארה"ב וצרפת, רושמת אף היא גידול של כ-30% ב-3 השנים האחרונות.