תגיות

,

קיץ לוהט עם מופעים מרתקים
בסדרת המחול 2015 במרכז מחול שלם

מרכז מחול שלם מתכבד לפתוח את סדרת המחול לשנת 2015 עם שפע יוצרים ירושלמים ואורחים מהארץ ומן העולם במופעים מקוריים, מרגשים המתכתבים עם נושאים מההוויה הישראלית העכשווית:

  • ערב אחד, 2 מופעים: "נמרוד פריד מארח את מרב דגן: control freaks / אני רואה אותם מתקרבים", יום ה', 14/5/2015, בשעה 20:30, באולם הקרנף.
  • ערב מיוחד בתל אביב בנושא ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני: היצירה "פולחן נהרין" מאת רובי אדלמן (אשר מגיעה לראשונה למרכז) וכן הרצאה בנושא: "ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני" מאת ספי כרלבסקי, חוקר וסופר, מחבר "חמורו של משיח", פובליציסט בעיתון "הארץ". יום ו', 15/5/2015, בשעה 22:00, במחסן 2, יפו.
  • ערב בנושא ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני: היצירה "פולחן נהרין" מאת רובי אדלמן וכן הרצאה בנושא: "נקודת הקצה של הציונות: הר הבית כמיתוס דתי ולאומי" מאת
    ד"ר תומר פרסיקו, עמית במכון אלישר באוניברסיטת בן גוריון ומלמד בתכנית לדתות זמננו באוניברסיטת ת"א. יום ג', 19/5/2015, בשעה 20:30, באולם הקרנף.
  • מופע: "אל תלכי עכשיו" מאת תיאטרון מחול רינה שיינפלד.
    2 מופעים ביום ה', 21/5/2015, בשעה 19:30, ובשעה 21:00 באולם הקרנף.
  • מופע: "הנשים היושבות על שפת הבאר" מאת לירון בן יעקב.
    ביום ה', 4/6/2015, בשעה 20:30 באולם הקרנף.
  • מופע וג'אם: "מגעים: דיאלוגים על ובמגע" מאת אלה בן אהרון ועדו צדר.
    ביום ה', 11/6/2015, בשעה 20:30 באולם הקרנף.

המופעים יתקיימו באולם הקרנף, מרכז מחול שלם (בית קנדה), רח' שבטי ישראל 22, ירושלים (למעט המופע בתל אביב).

מחיר כרטיס למופע: 65 ש"ח
פרטים נוספים וכרטיסים באתר      http://www.macholshalem.org.il/ או בטלפון 053-3358210

 

אודות מופעי הקיץ במרכז מחול שלם

"Control Freaks" מאת נמרוד פריד / להקת תמי,
יום ה', 14/5/2015, בשעה 20:30 באולם הקרנף

רקדנים יוצרים:         איציק גבאי, נועה שביט, קאזויו שיונוירי

האם חוסר שליטה זה שיא שליטה? מה זה שיא שליטה? שנים אני מתעניין במצב הזה שנקרא הארה.

מורים שלי סיפרו לי שמצב של הארה זה מצב שבו שולטים בלי לחשוב. שולטים בלי מאמץ. בעצם מצב של טראנס. שזה המצב שבו הריכוז הוא הכי גבוה שאפשר. והכל הולך בקלות, והכל בא בקלות. ואני כבר מחכה לרגע הזה.

היצירה control freaks מדברת על הצורך הבלתי נשלט שיש לכולנו לפעמים, לשלוט, להכריע, להרגיש חזק ולהוביל בכוח. אנשים מרגיעים את החרדות הלא נשלטות שלהם, דרך אובססיה בלתי נשלטת לשלוט.

Control freaks. כי לכולנו פחדים שיש להרגיע אותם בדרך זו או אחרת.

 צילום גדי דגון

צילום גדי דגון

"אני רואה אותם מתקרבים" מאת מירב דגן,
יום ה', 14/5/2015, באולם הקרנף

כוריאוגרפיה וביצוע:                         מירב דגן

מבצעים נוספים:                    עדה דגן ואופיר בן שמעון

מוסיקה מקורית ועריכה מוסיקלית :          דניאל ספיר

מוסיקה נוספת:                                 DANCE MACABRE ,op 40' Camille Saint-Saens

תלבושות:                               יולי דוידוביץ 6B

ליווי אומנותי:                       עידית הרמן

 

יצירת מחול מקאברית, הנעה על הגבול הדק שבין אמת לבדיה ועוסקת בפולחן ההנצחה הישראלי. העבודה מתכתבת עם הביוגרפיה האישית של היוצרת ומשפחתה, מתוך התבוננות פנימית וחיצונית על טכסי השכול הישראלי. ללא מעצורים, ללא טאבו, נחשפים הגיחוך והזיוף שבפולחן המתים שלנו, וגם האמת על מה שהוא משרת אישית ולאומית.

על הבמה נמצאת אשה שהיא קצת חתול, הממיתה ומנציחה את עצמה שוב ושוב בטקסים, מצבות, שירים וריקודים. היא בודקת דרכים שונות לזכור, לנצח את הסוף המוחלט. החיים והמוות שלה זולגים זה אל זה, העצב והממלכתיות נצבעים בקיטש זוהר ומחרמן, עד שהתוכן והצורה מאבדים ממשמעותם.

זוכת תחרות גוונים במחול 2013.

ערב בנושא ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני:       
היצירה "פולחן נהרין" מאת רובי אדלמן והרצאה בנושא:

  • יום ג', 19/5/2015, בשעה 20:30, באולם הקרנף, ירושלים – הרצאה מאת תומר פרסיקו בנושא: "נקודת הקצה של הציונות: הר הבית כמיתוס דתי ולאומי"
  • יום ו', 15/5/2015, בשעה 22:00 במחסן 2, יפו – הרצאה מאת ספי רכלבסקי בנושא: "ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני"

 

"פולחן נהרין"

קונספט וכוריאוגרפיה:         רובי אדלמן,

בימוי:                                     עפרה אידל

משתתפות:                             סופיה קרנץ, טל בנארי, גילי אינגלס
מוסיקה:                                 יוהן סבסטיאן באך- קולאז׳
וידאו צילום ועריכה:             עידן הרזון ועטר הרזון
תלבושות:                               תומר הלפרין

 

בערב המיוחד יוצג המופע "פולחן נהרין" ולפניו תינתן הרצאה של מרצה אורח בתחום.

נושא ההרצאה בירושלים:

"נקודת הקצה של הציונות: הר הבית כמיתוס דתי ולאומי" – הרצאה מאת ד"ר תומר פרסיקו, עמית במכון אלישר באוניברסיטת בן גוריון ומלמד בתכנית לדתות זמננו באוניברסיטת ת"א.

נושא ההרצאה בתל אביב:

"ציונות משיחית ואמנות בעידן הפוסט מודרני", הרצאה מאת ספי כרלבסקי, חוקר וסופר, מחבר "חמורו של משיח", פובליציסט בעיתון "הארץ".

היצירה "פולחן נהרין" מווה מעיין מבט על תופעות של משיחיות פוסט מודרנית. "פולחן נהרין" מבקשת להתריס ולעורר מחשבה ביחס לתופעה של הערצה עיוורת של מנהיגים בכלל, ונוגע לתופעות של אייקונים באמנות ובעולם המחול.

היצירה הינה הפקת מקור פסטיבל מחול שלם 2014.

"אל תלכי עכשיו" מאת תיאטרון מחול רינה שיינפלד.  
2 מופעים ביום ה', 21/5/2015, בשעה 19:30, ובשעה 21:00 באולם הקרנף.

כוריאוגרפיה:             רנה שינפלד

מוסיקה:                     שלמה ארצי, עידן רייכל, שלומי שבן, שמעון בוסקילה, ליאונרד כהן

תלבושות:                   רנה שינפלד, דבורה דיטמן

וידאו:                         דניז אטרקצ'י, רנה שינפלד

רקדנים יוצרים:         שני בן נעים, חמי גולדין, איילה יעקב, עדי ליאב, יוליה מוריוויץ,

מיכל ספירו- זינגר, ג'ואנה עופר, עדי רונן, לילך רז, לנה ריקנר

 

 צילום גדי דגון

צילום גדי דגון

????????????????????????????????????

צילום גדי דגון

היצירה משלבת הומור וציניות תל אביבית עם רגש חם, תמימות ישראלית ואהבה. בחלקו כולל המופע אווירה ורשמים ממלחמת צוק איתן.

ערב המחול "אל תלכי עכשיו" מבוסס על שיריהם של עידן רייכל ושלומי שבן. הריקוד נוצר על ידי רנה שינפלד בשיתוף עם הרקדנים.

העבודה על הערב החלה בתקופה שלפני "צוק איתן" אך התגבשה,השתנתה וקיבלה צורתה בזמן האזעקות ונפילות הטילים. המציאות חדרה אל תוך הסטודיו כשהרקדנים ורנה בילו את זמנם בין ריקוד לריקוד ב"מקלט" היחיד שקיים בסטודיו- חדר השירותים. המציאות היכתה באכזריות כאשר במהלך החזרות התבשר הרקדן הראשי של הלהקה, חמי גולדין שאחיו הדר גולדין נחטף ונהרג ובמקביל אחיינה של רנה נפצע קשה בשתי רגליו בשרותו ככלבן בעזה ואיבד תוך כדי את הכלבה שלו שהצילה אותו ממוות.

חמי גולדין: "הריקוד "אל תלכי עכשיו, על פי דרכה של רנה שינפלד, נרקם תקופה ארוכה בחדר החזרות בתל-אביב. הריקוד ובמקביל אליו החיים של כולנו המשיכו לכת. העונות התחלפו, אנחנו והריקוד השתנינו, והקיץ הביא עמו את המלחמה. יצירת הריקוד התרחשה בין האזעקות שצעקו מלחמה, לבין נפלאות ה "ווטסאפ" שעדכן אותנו בשלום הקרובים והיקרים בשדה הקרב ובמקלטים. אחי הדר לא שב מן המלחמה ההיא, כך נודע לי כשיצאתי מחזרת יום השישי. חזרת הניחומים הבאה התקיימה בבית הורי בשבעה.  היום כשהגוף זז למילים של עידן רייכל "מכל האהבות שיש לחלום ביקשתי לי אותך" לתנועות הנפלאות של ג'ואנה מהלהקה, החיים ממשיכים לכת. אני הולך בהם ואחי איתי".

"הנשים היושבות על שפת הבאר" מאת לירון בן יעקב,
יום ה', 4/6/2015, בשעה 20:30 באולם הקרנף

כוריאוגרפיה ועיצוב תלבושות:         לירון בן יעקב
רקדניות:                                            מאיה מייקלס ולירון בן יעקב

שתי נשים יורדות לשאוב מים מן הבאר, הן הגר ושרה, נשותיו של אברהם אבינו, מצד אחד אויבות ומצד שני חולקות את חייהן באותו האוהל שנים רבות. הן הנשים היושבות על שפת הבאר, מקור המים. חול המדבר העף מסביבן כחול הזמן הלוקח אותן למחוזות חדשים שבהם הן צופות בדמותן המשתנה, אל האחרות, אלה שלוחמות, אלה שכנועות, אלה שאינן מודעות לעצמן, אלה שרוצות להיות משהו אחר, אלה שבוחרות לא להיות הנשים הללו, ואלה שעייפו מלתהות ורק מביטות אל העולם.

מחול אתני לא מסורתי, שפת המחול של 'הנשים היושבות על שפת הבאר'- יצירת מחול שיכלה להתפתח רק מתוך המרחב הישראלי העכשווי. בה הרקדניות מדברות במחוות גוף ישראליות עם נגיעות ממחולות אתניים שונים. בהשראת התנועה והעוצמה של המדבר והאנשים החיים בו. יצירה בעלת אמירה חברתית ומגדרית, שנוצרה תחת השפעות עכשוויות, מזרחיות ומערביות, של תרבות רווית מתחים, היסטוריה, ועומק רב.

 

"מגעים: דיאלוגים על ובמגע" מאת אלה בן אהרון ועדו צדר. מופע וג'אם.           
ביום ה', 11/6/2015, בשעה 20:30 באולם הקרנף.

 

״מרחק מתאים״ מאת עידו צדר

 

בביצוע:           שירה בן-אוריאל ורון מטלון

מוסיקה:         נועם הלפר, Sam Amidon

תלבושות:       עידו צדר

 

דואט שבוצע במקור ע״י אלה בן אהרון ועידו צדר, נוצר בהשראת תיאוריית הספרציה והאינדיבידואציה של הפסיכואנליטיקאית מרגרט מאהלר, וסיפור 'החסד הרומי' – אחד מתשעה סיפורים על הרומאים של העת העתיקה מאת ההיסטוריון הרומי וולריוס מקסימוס. מערכת יחסים ראשונית ומבוססת מגע בין תינוק לאימו – קירבה, תלות, שייכות, עצמאות, נטישה, חרדה ושליטה – נבחנת לאור השפעתה ונוכחותה במערכות יחסים המתקיימות לאורך החיים.

בנובמבר 2014, הדואט זכה במקום שלישי כמו גם בפרס הקהל בתחרות הכוריאוגרפיה Zawirowania בורשה, פולין.

 

"ALL-MOST" מאת אלה בן-אהרון

בביצוע:           שירה בן-אוריאל, מור ברגמן, תמר גוטהרץ, הראל גרז׳וטיס, דווידס לטקאוסקס

שותף וחוקר מח:       ד״ר אסף בכרך

מוסיקה:                     דידי ארז

תלבושות:                   רוזלינד נוקטור

מנהלת חזרות:           ניצן לדרמן

 

המהות, המניע ודרך היצירה עצמה היא תוצר של שיתוף פעולה חדשני בין הכוריאוגרפית אלה בן-אהרון וחוקר המח ד״ר אסף בכרך. השניים מביאים את פרקטיקת המחקר את תוך הסטודיו וחלל התיאטרון ומציעים – בזמן אמת – ניסוי הבודק גם את תגובתיות הקהל כמו גם את הרקדנים לתפישה של מגע ומערכות יחסים. העבודה מתקיימת על המנעד של ״בין כמעט לבין לגעת״ ומתבטאת דרך אינטראקציה מורכבת בין חמישה רקדנים.

 

בין אפס לאחד. בין כמעט לבין לגעת.

מה אוצר בחובו הרגע שבין אימפולס, פנטזיה או החלטה – לבין הפעולה עצמה לקראת, ו/או רגע הפגישה בין גוף לגוף? האם ובאיזה שלב במרחב הזה קיימות תגובות עצביות וקוגניטיביות העלולות לשנות את הכוונה וההתכוונות לקראת ותוך כדי ההגעה? איך ניתן לשנות את אופי המרחב הזה, ואיך הוא משפיע על הגופים שמגדירים אותו? איזו פיזיות גלומה בגוף שמעורה עם האופציה של כמעט?

מודעות פרסומת