תגיות

בלט בוריס אייפמן

חוזר לישראל עם שתי יצירות

ג'יזל האדומה בגרסה מחודשת ו- Up & Down

בעקבות ספרו של סקוט פיצג'רלד (ענוג הוא הלילה)

6 הופעות במשכן לאמנויות הבמה – בית האופרה הישראלית תל אביב יפו

החל מתאריך 25 באוקטובר

eifman005

טקס לציון יום הולדתו ה- 70 של הכוריאוגרף הנודע בוריס אייפמן ולציון הביקור ה- 13 של להקתו בישראל,
במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי

 

redgiselle_2142a_evgeny_matveev_sbpr

redgiselle_2142a_evgeny_matveev_sbpr

ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי יישא דברים ויברך את הכוריאוגרף הרוסי הנודע בוריס אייפמן, לציון יום הולדתו השבעים בטקס מיוחד שייערך לפני מופע להקת המחול של בוריס אייפמן, ביום חמישי 27 בספטמבר בבית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה.

 

הכוריאוגרף בוריס אייפמן, אחד הכוריאוגרפים הגדולים הפועלים היום בעולם המחול, פועל כבר שנים רבות בסנט פטרבורג, אבל שמעו יצא ברחבי העולם ולהקתו מופיעה על הבמות היוקרתיות ביותר. הלהקה מופיעה מדי שנה בניו יורק, בלונדון, בפריז ובשאר בירות העולם. כמו שהופעות הלהקה ברחבי העולם הפכו לאירוע שנתי או דו שנתי כך גם בישראל. הלהקה הופיעה במסגרת הסדרה מחול במשכן פעמים רבות, ומציינת השנה את הביקור ה- 13 שלה בארץ.

 

לציון החיבור המופלא ביו הלהקה לבין הקהל הישראלי בבית האופרה בתל אביב, ולציון יום הולדתו ה-70 של היוצר היהודי. יכבד אותו ראש העיר בדברי ברכה ויעניק לו שי מטעם העירייה. הטקס יתקיים לפני המופע "ג'יזל האדומה" יצירתו הפופולרית של אייפמן, אותה יצירה שאיתה החל הקשר עם הקהל הישראלי ועם חברת ההפקות "צמח- עופר הפקות בע"מ" המלווים את הלהקה בכל ביקוריה בארץ. צמח עופר הפקות יעניקו למר אייפמן שי בקבלת הפנים שתיערך לאחר המופע הראשון של הלהקה שיתקיים ביום שלישי 25 באוקטובר.

 

המפגש של להקת המחול של בוריס אייפמן על הקהל הישראלי הוא תופעה בפני עצמה בראשית הדרך מרבית הקהל הורכב מיוצאי ברית המועצות, שהכירו את יצרתו ועם השנים מרבית הקהל המגיע הוא קהל רחב ומגוון, לא רק דוברי רוסית. הבלטים האפיים הגדולים שיוצר אייפמן, המבוססים על ביוגרפיות של דמויות גדולות מן החיים או על יצירות ספרותיות. היצירות הגדולות בהן הריקוד ובימוי משתלבים אחד בשני, התחבבו על הקהל הרב המגיע שוב שוב לחזות בלהקה הגדולה הזו עם סולניה המופלאים ועשרות הרקדנים היוצרים חוויה רגשית ואסטטית בלתי נשכחת.