תגיות

, ,

הגלריה בבית- הגפן גאה להציג :

"עבודת זיכרון"

 ערב פרפורמנס ובו 3 מייצגים  

חנא קובטי: ״לקסיקון הקונפליקט״

 למיס עמאר: ״היפנוזה״

 טליה הופמן: ״חלקי פנים״ בהשתתפות מוראד חסן

אוצרת:פדוא נעאמנה

שבת, 7 ביולי בבית הגפן בחיפה

הכניסה חופשית

 

האירוע ״עבודת זיכרון״ אשר מתקיים בגלריית בית הגפן בחיפה  מאגד בתוכו שלושה מיצגים של האמנים חנא קובטי, למיס עמאר וטליה הופמן. בעבודות אלו האמנים עוסקים באמצעות טקסט, תנועה ומזון בחקירה של פעולת הזכרון. מכל אחד המיצגים עולות שאלות שונות כגון מהו הזיכרון? מה היחס בינו לבין זהות? היכן משתלבים תחומי הזיכרונות האישיים והקולקטיביים? וכיצד השפה מושפעת מהתהליך המתמשך של עיצוב מחדש של הזיכרון.

עבודתה של טליה הופמן – קרדיט רועי אטינגר

ב״לקסיקון הקונפליקט״ ישתף האמן חנא קובטי מתוך לקסיקון שפיתח בשנה האחרונה של מילים הקשורות בסכסוך הישראלי-פלסטיני מן החיים היומיומיים ברחובות ירושלים והשטחים הכבושים. ההרצאה הפרפורמטיבית של  קובטי מבקשת לעלות שאלות על התפתחותה של שפה ואוצר מילים באיזורי סכסוך וכיצד משפיעה השפה על עיצוב המרחב הציבורי והזהות התרבותית המקומית. אירוע בכורה משך: 20 דק׳

 

"בחלקי פנים״ השחקן מוראד חסן, יושב בראש שולחן במרכז החלל, ומחכה לאכול את חלקי הפנים שנצרבים על הפלנצ׳ה לידו. בצידו השני של השולחן, טליה הופמן, ומעליה תלוי צרור חלקי פנים של טלה: לב, כליות, ריאות, כבד וטחול. כשהוא מתחיל לאכול, חסן מגולל בפני המזינה אותו את ביוגרפיית חייו. בכל סבב של הסיפור, מוראד מאבד עוד ועוד פרטים לגבי זהותו עד שהוא נותר אנונימי לחלוטין. הפסקה האחרונה במונולוג מבוססת על הסיפור הקצר ״וזהו זה״ מאת רוברט ואלזר.

מוראד חסן – קרדיט דן בן ארי

המיצג ״היפנוזה" של האמנית והשחקנית למיס עמאר שאלות  עוסק בזיכרונות מודחקים. "היפנוזה' באה להציע חלון חלופי כדי לחשוב מחדש על הזיכרון באמצעות חוויה קולקטיבית של תחושות. במציג זה עמאר שואפת להדגיש את השכבות הפוליטיות, החברתיות והאחרות השונות, המתחקות אחר הזהות, המצטלבות בין המדוכאים לגוף, ובין האישי והקולקטיבי. אירוע בכורה משך: 20 דק׳

 

אוצרת:  פדוא נעאמנה

מנהלת ואוצרת ראשית גלריה בית- הגפן: יעל מסר

 

יום שבת 7.7.2018 בשעה: 20:00 גלריית בית הגפן, רחוב בית הגפן 2 חיפה

פרטים נוספים באתר בית הגפן https://www.beit-hagefen.com/?lang=1