תגיות

״בר-בי״

תערוכה חדשה של מוריה אדר פלקסין שבמרכזה בר רפאלי

במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון

גלריית החווה  חולון

 פתיחה  12.1.2019 , נעילה – 2.3.2019

"בר- בי"- תערוכה חדשה של המעצבת מוריה אדר פלקסין, שבמרכזה, בובת הברבי האייקונית לצד דוגמנית העל בר רפאלי ואף היא עצמה התערוכה תפתח במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון בגלריית החווה בחולון ב-12.1.18 ותמשך עד ה-2.3.18.

אוצר: ערן ארליך, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל

"העיסוק בבר רפאלי, החל לפני 8 שנים כשחקרתי את האופן בו מתהווים גיבורי התרבות בימינו, (תרבות האינסטנט, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכו'), ומאז אני מנהלת דיאלוג עם האיקונה שלה" אומרת מוריה אדר פלקסין.

דרך הנוכחות החוזרת של הדימויים של שלוש גיבורות התערוכה, מתנסחת ומתחדדת ההבנה כי למרות שבר רפאלי, דוגמנית וסלב בעלת קריירה מרשימה והמוני מעריצים חיה חיים שונים בתכלית ממוריה אמנית ומעצבת קרמית, דתיה שבחרה מאידיאל לחיות בעיר לוד, שתיהן חולקות משותף גם עם בובת הברבי.  בר רפאלי, מוריה והברבי הן סחורות המשונעות בעולם הצריכה בו אנו חיים. אם חשבנו כי ההיגיון הכלכלי של חברת הצריכה מוגבל רק למוצרים הרי שמוריה מצביעה על כך כי כל אחת ואחד מאתנו נבחן ונשקל, נמדד ומוערך כמו כל סחורה בשוק צריכה גלובלי.

כולנו נמדדים/ות מבחינת הערך שלנו, אם בר רפאלי מוכרת את יופייה הרי שמוריה מוכרת את כישרונה ויכולותיה.

השוק הענק הזה בו כולנו מוכרים ונמכרים פועל מתוך הגיונו הפנימי. כל פעולה של בר מנשיקה ועד לידה מקבלת ערך שיווקי ומובן כלכלי. היא מופת לרעב הבלתי פוסק של השוק לכבוש עוד נתחים נוספים מהקיום האנושי והמרתם לכדי שווי כלכלי.

הגיון זה מוחק אפשרויות הערכה אחרות.  שיווק הופך לחזות הכל והערכה של איכויות פואטיות, אתיות או אסתטיות מתבטלת אל מול עוצמתו הדורסנית של השוק.  כאשר הגיון זה פוגש את אופני הייצור החדשים שהמהפכה הטכנולוגית מציעה, קו הייצור בין ייצרן לצרכן ובין יצירה לסחורה הולך ומתקצר.

אומר אוצר התערוכה ערן ארליך: "מהפכות, כידוע, מחליפות עריצות הגיון אחד בעריצות הגיון אחר.  הקורבן היא תמיד האנושיות שלנו.  תערוכה זו היא ניסיון נוסף כמו זה של עוד נשים וגברים ברחבי העולם לפורר ולסדוק היגיון דכאני זה ולהצביע על אפשרויות קטנות, יומיומיות, כאלו שהשוק מתקשה לתמחר, לפעול ממקום אחר"

ומוסיפה מוריה אדר פלקסין:  "ככל שהתעמקתי בדמות של בר רפאלי (זו המוצגת לנו בתקשורת, כמובן) וקילפתי עוד ועוד קליפות, מצאתי שבשורש, אנחנו בעצם דומות. כך, כל עבודה שכביכול עוסקת בבר, עוסקת בי ובחברה כולה. כמי שיוצרת מצד אחד בקרמיקה ומצד שני בטכנולוגיות מתקדמות כהדפסה תלת מימדית, אני מביאה ערכים של מסורת מול חדשנות, יקר וזול, עמיד מול חד פעמי- תמיד מעניינים אותי הקצוות וכיצד הם מתחברים"

בין העבודות שתוצגנה בתערוכה:

בר עד אינסוף– סדרה של תבליטי פורצלן של בר עם צבע רקע משתנה, בתוך קרטון זהב- ספק מסגרת יוקרתית ספק אריזה תעשייתית.

דיוקן האמנית עם בר רפאלי– תבליט של בר ושל מוריה, אחת מול השניה בהדפסה תלת מימדית.

הגביע של בר ומוריה– גביע בהדפסה תלת מימדית שנוצר מהסילואטים של הפנים של בר ושל מוריה כך שמכיוונים מסויימים הם מתערבבים ומתמזגים.

מאור לאור– מדפסת תלת מימדית מדפיסה מידי יום גוף תאורה עם דמותה של בר בהריון. כל גופי התאורה מתאספים אל הקיר תוך כדי התערוכה.

אוסף צלחות– צלחות עם דימויים של בר ושל מוריה במפגש של חומרים וטכניקות עבודה- פלסטיק, פורצלן, קרמיקה / הדפסה תלת מימדית, אובניים, תעשייתי.

עבודת וידאו– תהליך פירוק והרכבה של בובת ברבי פשוטה עד להפיכתה לפיגורינת פורצלן.

לאתר האמנית-

https://www.moriahederplaksin.com/about

 

 

"בר- בי ", פתיחה  12.1.2019 , נעילה – 2.3.2019,

גלריית החווה, כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,

שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00,

ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,

הכניסה לגלריה ללא תשלום