תגיות

,

בקונצרט השמיני  לעונה בסדרת "קאמרי בצהרי שישי" של התזמורת הסימפונית ראשון לציון,

יופיעו הקונטרה-טנור אנדראס שול ונגן הצ'מבלו שלו עד-אל
ולצדם ינגנו על הבמה נגני התזמורת.

בתוכנית הקונצרט שלוש יצירות של באך ושירים של פרסל

יום שישי, 3.7 בשעה 12:00, היכל התרבות ראשל"צ

הקונצרט השמיני בסדרת "קאמרי בצהרי שישי", של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון  יתקיים ב-3 ביולי בהיכל התרבות ראשון לציון. בקונצרט יופיע זמר הקונטרה-טנור אנדראס שול ונגן הצ'מבלו שלו עד-אל.

לצדם ינגנו נגני התזמורת: אמיר בקמן (אבוב), ד'אמורה ברוק ואריאב בוכריס (כינורות), יקטירינה שפלניקוב (כינור), מירה מנזה (ויולה), עידו גל (צ'לו) ואייל גנור (קונטרבס).

בתוכנית הקונצרט: שלוש יצירות מאת באך – קונצ'רטו למקלדת בפה מינור, קנטטה מס' 82 וקונצ'רטו לכינור ואבוב בדו מינור ושירים מאת פרסל.

אנדראס שול (Andreas Scholl), מזמרי הקונטרה-טנור הבולטים של ימינו. יליד גרמניה שהחל את דרכו במוסיקה כנער מזמר במקהלת הנערים של קידריך. הוא זכה בעשרות פרסים ובהם פרס  ECHO היוקרתי עבור יצירותיו: ספר האודיו על הנס כריסטיאן אנדרסן ובו "בגדי המלך החדשים" ו"הזמיר של מלך סין". הוציא בשנים האחרונות תקליטורים שזכו להערכת הקהל והביקורת בהם קנטטות של באך עם תזמורת קאמרית באזל, "O Solitude" יצירות של פרסל עם אקדמיה ביזטינה ועוד. בעונה הנוכחית הוא מופיע בין בין היתר עם הפילהרמוניה בארוק סן פרציסקו, עם ה"לידר" הגרמניים בליצאו (ברצלונה) ובתכנית חדשה של קנטטות של קלדארה וסקרלטי בפריס ובלונדון וכן ב"סלמה"  של הנדל בפסטיבל הפסחא בזלצבורג. עוד השנה שר עם צ'צ'יליה ברטולי ב"יוליוס קיסר"  בפסטיבל זלצבורג , ב"רודלינדה" בפסטיבל גליינבורן ובאופרה מטרופוליטין בניו יורק וכן הופיע עם הפילהרמוניות של ברלין, של דרזדן ושל ניו יורק, תזמורת הקונצרטחבאו, האקדמיה למוסיקה עתיקה, ברלין, תזמורת  הבארוק פרייבורג. שול היה הקונטרה טנור הראשון אי פעם שהוזמן לשיר בקונצרט הסיום החגיגי של פסטיבל הפרומס באלברט הול בלונדון.

אנדריאס שול קרדיט יחצ

אנדריאס שול קרדיט יחצ

שלו עד-אל. צילום נדה נבאי  neda navae

שלו עד-אל. צילום נדה נבאי neda navae

שלו עד-אל מנהל מוזיקלי ומנצח ראשי של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. בוגר תלמה ילין וקרן התרבות אמריקה ישראל. סיים את לימודיו באקדמיה המלכותית של האג. הופיע כסולן עם מיטב התזמורות בארץ, לרבות הפילהרמונית הישראלית. חבר בסולני סטרדיבריוס של הפילהרמונית של ברלין ואיל גרדלינו הבלגית, כמו כן מנהל מוזיקלי של אקדמיה דניאל ומקהלת באך של אוסלו. אורח קבוע על כמה מבמות הקונצרטים החשובות כגון ויגמור הול של לונדון, סנטורי הול בטוקיו, קרנגי הול בניו יורק, פסטיבל באך בלייפציג , הפילהרמונית בברלין ועוד.
בין השנים 1997-2007  היה מנצח אורח קבוע של התזמורת הפילהרמונית של האלה. כמו כן ניצח על תזמורות מהחשובות בעולם ובארץ כגון: התזמורת הסימפונית של ברלין, התזמורת הפילהרמונית של האנוי, תזמורת הפסטיבל של סידני, הסימפונית הלאומית של פרו, הסימפונית של ראשון לציון, הסימפונית ירושלים, הסינפונייטה באר שבע, תזמורת הקאמרטה ירושלים, והקאמרית הישראלית.
הקליט מעל ל-80 דיסקים לחברות התקליטים המובילות. החזיק במשרות הוראה באוניברסיטת בוסטון, באקדמיה למוזיקה עתיקה בדרזדן, ובאוניברסיטת מסריק בברנו, והוזמן להעביר כיתות אומן בין השאר באוניברסיטה של אינדיאנה, האוניברסיטה של סאול, באקדמיה של מוסקבה, בייג'ינג וסידני.
בשנת 2008 הוענק לו פרס פאש היוקרתי בגרמניה, על תרומתו להחייאת המוזיקה המרכז גרמנית.
קאמרי בצהרי שישי – קונצרט מס' 8
יום שישי 3.7 בשעה 12:00
היכל התרבות ראשל"צ
בתוכנית:
באך: קונצ'רטו למקלדת בפה מינור.
באך: קנטטה מס. 82

באך: קונצ'רטו לכינור ואבוב בדו מינור
פרסל: שירים


כרטיסים:
89-99 ₪. המחירים בהתאם למקום הישיבה. הנחות למנויים, גמלאים וסטודנטים.
טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.